Het kan zijn dat Netflix momenteel een storing heeft aangezien de streaming iedere dag blijft groeien waardoor er steeds meer mensen tegelijkertijd gebruik van maken. Een storing bij deze gigant gebeurt bijna nooit, daarom zijn er een aantal dingen die u vaak zelf kunt doen om het probleem op te lossen. De onderstaande problemen komen volgens Netflix zelf het vaakst voor.
Netflix foutcodes
Tijdens het kijken van een film of serie bij Netflix kunnen er soms foutcodes in beeld komen. Het Netflix Helpcentrum is gemaakt om deze foutcodes op te sporen en een passende oplossing te vinden, maar u kunt hier ook gewoon een vraag stellen.
Een voorbeeld is foutcode UI3012, waarover het helpcentrum verteld dat dit een fout is met uw netwerkverbinding waardoor Netflix geen contact kan maken met de server.
Internetproblemen bij Netflix
De eerder genoemde foutcode, UI3012, is het meest voorkomende probleem waarbij kijkers vaak denken dat dit met een storing te maken heeft. Het is een ingewikkelde code maar dit heeft er mee te maken dat uw internetconnectie momenteel niet werkt. Volgens Netflix kunt u het volgende doen om dit op te lossen.
Checken of streaming wordt ondersteund
Wanneer u bijvoorbeeld in het openbaar vervoer of een andere gratis WiFi plek probeert te streamen kan het zijn dat bepaalde websites worden geblokkeerd. Aangezien Netflix enorm veel data gebruikt is het logisch dat dit wordt gebeurd. Hier kan helaas niets aan worden gedaan, behalve Netflix whitelisten maar dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren.
Uw WiFi netwerk opnieuw opstarten
Als uw WiFi niet werkt zou u kunnen proberen om deze opnieuw op te starten. Dit doet u als volgt:
- Schakel uw computer uit
- Haal de stekker uit uw modem
- Stop na ongeveer een minuut de stekker er weer in, en wacht tot alle lampjes groen branden
- Wacht totdat uw computer weer verbind met WiFi en probeer opnieuw Netflix te openen
Mocht uw internet hierna nog steeds niet werken, kijk dan bij KiesZeker voor meer netwerkgerichte oplossingen.
Versterken van uw WiFi signaal
Ziet u op uw laptop maar een paar streepjes bij uw WiFi icoon? Dan kan er wat mis zijn met uw signaal en is het verstandig om te proberen om dichter bij uw modem te zitten. Wanneer de afstand tussen uw modem en laptop of computer kleiner is zal de verbinding minder vertraagd zijn.
Internetkabel gebruiken
De beste manier om uw WiFi signaal te versterken en netwerk storingen te voorkomen is door helemaal met wi-fi te stoppen en gebruik te maken van een internetkabel. Deze zorgen ervoor dat connectie extreem snel is, nog veel sneller dan wanneer u uw computer tegen de moden aan zet.
Storing via de Netflix-app
Wanneer u een storing via de iOS of Android app ervaart kan het er aan liggen dat uw appversie is verouderd. Bezoek voor iOS de App Store, en voor Android de Play Store, om te kijken of u de laatste versie van de Netflix app hebt. U kunt dit controleren door in de store te zoeken op ‘Netflix’, en vervolgens te kijken of er een ‘Update’ knop staat. Staat deze er niet, dan heeft u de laatste versie en is dit niet de reden van uw storing.
Problemen met uw Netflix account
Het kan zijn dat het lijkt of er een storing is wanneer u probeert in te loggen op Netflix. Kunt u bijvoorbeeld niet inloggen bij Netflix? Dan kan het zijn dat uw abonnement is verlopen of dat uw inloggegevens onjuist zijn. Het handigste is om een wachtwoordherstel in gang te zetten en vanuit daaruit verder te kijken.
Een tip die wij nog willen laten weten is dat u er ook voor kunt kiezen om uzelf gereed te maken om Netflix offline te kijken, zodat u in het geval van een storing alsnog kunt genieten van uw film of serie.